De stad als speelplaats

maandag 27 april 2015

We wonen in de binnenstad van Den Haag. Sinds we kleine kinderen hebben, zien we onze stad met andere ogen. We kennen inmiddels alle speelplaatsen en kinderboerderijen in de omgeving en het verraste ons hoeveel er nog is. En we lopen graag de stad in met z'n allen.
Op maandag is mijn vaste vrije dag. Toen ik een half jaar geleden de cursus 'fotograferen met hart en visie' volgde, kreeg ik het idee om met de kinderen naar de Passage te gaan op een maandagochtend om hen daar in het mooie licht op de foto te zetten.
Ik was heel blij met deze foto. M'n zoon loopt precies in het licht met z'n lievelingsknuffel. Het enige is dat hij niet helemaal scherp is. Ik wilde daarom nog eens opnieuw een fotosessie in de Passage met ze doen op maandagochtend, maar in de winter komt de zon niet zo hoog en valt er nauwelijks zonlicht naar binnen.

Vorige week was de opdracht voor het P52-project straatfotografie. Een prima gelegenheid om m'n voornemen uit te voeren. Zoonlief heeft voor z'n verjaardag een loopfietsje gekregen en zo gingen wij met z'n drieën opnieuw op foto-expeditie.
Wat ik zo leuk vind aan het door de stad lopen met de kinderen, is dat ze zo totaal hun eigen referentiekader hebben. Staat er ergens een Nijntje in de etalage dan roepen ze dat ook heel hard en moet ik echt zoeken om te zien waar die dan staat. Ze maken gemakkelijk contact met andere mensen en krijgen vaak een glimlach terug. Zo maken ze de stad zich eigen en wordt de stad ook weer wat vrolijker.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |